Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Business plan - expansion company to a foreign market
Kyjak, Marek ; Navrátil, Jaroslav (oponent) ; Rompotl, Jaroslav (vedoucí práce)
This diploma thesis deals with possibility of a Czech company to enter Slovak market. The company specializes in production and distribution of pub quizzes. Aim of the thesis is to evaluate whether entering Slovak market would be profitable or not. This possibility is judged on the basis of a comprehensive business plan. The theoretical part characterizes individual parts of a business plan in general. The practical part follows up specific parts of the business plan in question. The final part includes evaluation of the business plan and provides recommendation together with final decision about its realization.
Online aplikace pro fixaci učiva prostřednictvím kvízů
Marozau, Ivan
Ivan Marozau. Online aplikace pro fixaci učiva prostřednictvím kvízů. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2024. Tato bakalářská práce se zabývá vytvořením aplikace pro oživení výuky pomocí kvízů. V úvodní fázi byla provedena analýza problému a rozbor existujících aplikací, které mohou tento problém řešit. Dalším krokem bylo seznámení se s existujícími technologiemi pro tvorbu webových aplikací. Poslední část práce byla věnována vytvoření vlastní aplikace na základě výše uvedených analýz. Projekt byl realizován pomocí technologie SpringBoot s využitím WebSocket pro realizaci komunikace mezi klientem a serverem. Jedním z výsledků bylo také vytvoření uživatelského rozhraní.
Kresba jako prostředek ke zjištění znalostí žáků o stavbě buňky
VLČKOVÁ, Barbora
Tato bakalářská práce se zaměřuje na využití kresby jako prostředku ke zjištění znalostí žáků o stavbě buňky. Cílem práce je zkoumat, jak kresba může sloužit jako nástroj pro získávání informací o znalostech žáků a také hodnotit úroveň vědomostí o buňce u žáků 6. ročníku. Výzkumu se zúčastnilo 41 respondentů ze dvou základních škol. Pro sběr dat od respondentů byl použit dotazník, který obsahoval tři části. V první části byli respondenti dotazováni na základní informace o sobě následované otázkami týkajícími se jejich zájmu o kreslení. Druhá část dotazníku ověřovala pomocí otevřených a uzavřených otázek znalosti týkající se buňky. V poslední části měli respondenti prostor pro nakreslení a popsání organel živočišné a rostlinné buňky. Dotazník byl respondentům podán dvakrát. Poprvé měli ukázat své znalosti bez jakékoliv přípravy. Při druhé návštěvě škol byl respondentům poskytnut naučný text o buňce, doprovázený obrázky jednotlivých buněk, který jim umožnil rychle se seznámit se základními informacemi o buňce. Následně vyplňovali tentýž kvíz. Výsledky ukazují, že kresba může být efektivním nástrojem pro zjišťování znalostí žáků o stavbě buňky. Žáci se prostřednictvím kresby vyjadřují a zobrazují své představy o buňce. Velká většina respondentů si myslí, že jim kresby výrazně přispívají k učení. První kvíz dopadl průměrně. U většiny otázek alespoň půlka respondentů odpověděla správně. U druhého kvízu bylo zaznamenáno zlepšení výsledků. Vyhodnocení třetí částí dotazníku bylo provedeno na základě předem stanovených kritérií. Až na jednu výjimku každý respondent zakreslil do buňky alespoň jádro. Většina respondentů zakreslila do buňky více než jednu organelu.
Využití počítačem zprostředkovaného procvičování učiva ve výuce biologie na gymnáziích
Krump, Ondřej ; Mourek, Jan (vedoucí práce) ; Stratilová Urválková, Eva (oponent)
Nové poznatky kognitivní vědy mohou výrazně pomoci s učením. Existuje několik postupů a principů, u kterých výzkumy opakovaně poukazují na jejich kladný efekt na učení. Patří mezi ně distribuované učení, učení podpořené testováním a princip žádoucí náročnosti. Spolu s rozvojem informačních a komunikačních technologií se také objevuje rozmanitý software, který tyto postupy a principy s větší či menší úspěšností využívá. Mezi tento software patří i webové platformy Memrise, Purpose Games a Drill and Skill, jejichž možné využití ve výuce jsem zkoumal v této práci. v první fázi jsem udělal rozhovory s učitelkami, které využívají Drill and Skill v hodinách biologie. Následně jsem pracoval s třídou druhého ročníku gymnázia, pro kterou jsem na platformách vytvářel didaktické hry na procvičení právě probíraného učiva. Jednotlivé skupiny her podrobili studenti reflexi během skupinových rozhovorů. na základě záznamů z rozhovorů s učitelkami a ze skupinových rozhovorů se studenty byly provedeny přepisy a tyto přepisy následně podrobeny kvalitativní analýze, která tvoří důležitou součástí této práce. na základě získaných zkušeností jsem sepsal rozbor funkcí jednotlivých platforem, který může posloužit jako úvod do práce s nimi. na základě získaných kvalitativních dat byly identifikovány návrhy na zlepšení,...
Stolní hra otázek a odpovědí jako podpora výuky dějin umění
Poštová, Lucie ; Daniel, Ladislav (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
Diplomová práce se jako celek zabývá tématem deskovými hrami. Je rozdělena na tři části, část teoretickou, praktickou a didaktickou. V teoretické části se autorka věnuje ikonografii deskových her a hraní od středověku po současnost. Užívání deskových her je interpretováno na konkrétních uměleckých dílech v malířství, sochařství a uměleckém řemesle. Praktická část byla zaměřena na tvorbu stolní vzdělávací hry dějiny umění, která formou kvízu s otázkami a odpověďmi z dějin umění rozvíjí znalosti uměleckohistorické oblasti. Hra byla přetvořena jako digitální/online verze a mobilní aplikace. Verze hry byly vytvořeny v jednotném autorském designu. V didaktické části autorka na základě vytvořené vzdělávací hry zkoumá, zda je hra vhodným výukovým materiálem pro pedagogy, studenty i skupinu respondentů z širší veřejnosti. Součástí je také metodika pro pedagogy středních škol, jak s hrou ve výuce zacházet.
Business plan - expansion company to a foreign market
Kyjak, Marek ; Navrátil, Jaroslav (oponent) ; Rompotl, Jaroslav (vedoucí práce)
This diploma thesis deals with possibility of a Czech company to enter Slovak market. The company specializes in production and distribution of pub quizzes. Aim of the thesis is to evaluate whether entering Slovak market would be profitable or not. This possibility is judged on the basis of a comprehensive business plan. The theoretical part characterizes individual parts of a business plan in general. The practical part follows up specific parts of the business plan in question. The final part includes evaluation of the business plan and provides recommendation together with final decision about its realization.
Využití počítačem zprostředkovaného procvičování učiva ve výuce biologie na gymnáziích
Krump, Ondřej ; Mourek, Jan (vedoucí práce) ; Stratilová Urválková, Eva (oponent)
Nové poznatky kognitivní vědy mohou výrazně pomoci s učením. Existuje několik postupů a principů, u kterých výzkumy opakovaně poukazují na jejich kladný efekt na učení. Patří mezi ně distribuované učení, učení podpořené testováním a princip žádoucí náročnosti. Spolu s rozvojem informačních a komunikačních technologií se také objevuje rozmanitý software, který tyto postupy a principy s větší či menší úspěšností využívá. Mezi tento software patří i webové platformy Memrise, Purpose Games a Drill and Skill, jejichž možné využití ve výuce jsem zkoumal v této práci. v první fázi jsem udělal rozhovory s učitelkami, které využívají Drill and Skill v hodinách biologie. Následně jsem pracoval s třídou druhého ročníku gymnázia, pro kterou jsem na platformách vytvářel didaktické hry na procvičení právě probíraného učiva. Jednotlivé skupiny her podrobili studenti reflexi během skupinových rozhovorů. na základě záznamů z rozhovorů s učitelkami a ze skupinových rozhovorů se studenty byly provedeny přepisy a tyto přepisy následně podrobeny kvalitativní analýze, která tvoří důležitou součástí této práce. na základě získaných zkušeností jsem sepsal rozbor funkcí jednotlivých platforem, který může posloužit jako úvod do práce s nimi. na základě získaných kvalitativních dat byly identifikovány návrhy na zlepšení,...
Učební portfolio z Biologie člověka pro vzdělávací obor Přírodopis
HLASOVÁ, Zuzana
Cílem diplomové práce je vytvoření učebního portfolia se zaměřením na vzdělávací obsah tématického okruhu Biologie člověka. Výukové materiály jsou vytvořeny pro výuku přírodopisu na 2. stupni základních škol a jsou zaměřeny na vybrané soustavy z Biologie člověka: svalovou, dýchací, oběhovou, trávicí, smyslovou a kapitolu o výživě. Vzhledem ke stávajícím Školním vzdělávacím programům, si sám učitel volí, v jakém ročníku bude tématický okruh Biologie člověka žáky učit. Portfolio je koncipováno, jako metodický materiál pro učitele a výukové aktivity pro žáky, které vedou ke zkvalitnění výuky a usnadnění pochopení jednotlivých pojmů a vztahů mezi stavbou a funkcí lidského těla. Učební portfolio se skládá z pracovních listů, praktických úkolů a zkušebních testů, jež slouží ke zpestření výuky a doplňují klasické pojetí výuky orgánových soustav člověka o řadu zajímavostí, fyziologických pokusů a testování.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.